להתעדכן בכיף

מתעניינים באימון אישי? קבלו מידע וסרטונים חינם ישירות למייל. השאירו כתובת אי-מייל עכשיו!


* בלחיצה על כפתור 'שלח' אני מאשר\ת קבלת דוא"ל

יצירת קשר

מתלבטים? לא יודעים איך להמשיך מכאן? השאירו פרטים עכשיו ואחזור אליכם בהקדם לשיחת הכרות ללא התחייבות!



cap
אימון אישי סרטים

שמחה

שמחה הוא אחד הרגשות החיוביים ביותר בקשת הרגשות. אדם במצב של שמחה חש כי החיים מספקים לו בדיוק את מה שהוא צריך ורוצה. מחקרים רפואיים רבים מראים כי שמחה ואופטימיות ממלאים חלק חשוב בהחלמה מוצלחת מניתוחים ומחלות ומקצרים את משך ההחלמה. הפילוסוף ברוך שפינוזה הגדיר את מצב של שמחה כ'מעבר משלמות קטנה לשלמות גדולה'.

לכאורה , לכל אדם בריא המתפרנס באופן מספק יש את כל הסיבות בעולם לחוש שמחה תמידית, ובכך זאת, המצב אינו כזה. אנשים רבים מגיעים לטיפולים פסיכולוגיים ואפילו לאימון אישי כיוון שרגשות של עצב וחוסר סיפוק נמצאים במערכת הרגשות שלהם באופן תדיר הרבה יותר מאשר שמחה.

מצווה גדולה להיות בשמחה תמיד

אמירה יהודית וותיקה המשמשת כעיקרון המרכזי בחסידות ברסלב. כדי להגיע למקורות הרעיון של שמחה כמצווה צריך לרדת לבסיס רעיון המצוות ביהדות. המילה 'מצווה' באה המילה 'ציווי', כלומר, קריאה לפעולה שתכליתה בעשייה. לפי הרעיון הזה הרי שמקורם של הגורמים לרגש של שמחה אינם נובעים מפעולה מוחית בלתי רצונית אלא מעשה שהאדם יכול ואף מחויב מוסרית ליצור במו ידיו. האם ניתן לשלוט בתחושת השמחה? האם ניתן להיות שמח על פי ציווי?

מחקרים אחרונים שנערכו על ידי פסיכולוגים בארצות הברית, מראים כי אחד הדברים שמביאים לאנשים שמחה גדולה הם לא עושר, זוגיות, או אפילו בריאות- אלא עשייה בפועל. כאשר אדם שקוע בפעולה, גם אם אינה פעולה מהנה בעצם הגדרתה, כמו שטיפת כלים או התרכזות בעבודה- הוא חש שמחה. דיכאון, לעומת זאת, על פי אותם מחקרים, נובע ממצב בו דעתו של האדם מוסחת מפעולתו הנוכחית למחשבות שאינם קשורות לעצם הפעולה. באופן טבעי, חשיבה על מצבים מאתגרים כמו חובות או מחלה עשויות להביא עצב במקום שמחה. אבל גם חשיבה על מצבים 'חיוביים' במהלך פעולה שאינה קשורה ישירות לאותם מצבים- תוביל להיסח דעת שימנע מאדם לחוש שמחה מעצם הפעולה.

התמקדות כבסיס לשמחה.

התמקדות בפעולה אחת בו זמנית תבטיח את שלמותה של הפעולה. התמקדות ובניית סדר עדיפויות יובילו לכך, שבדיוק כפי שאמר שפינוזה, נרגיש שלמות בכל רגע ורגע ותחושת השלמות הזאת תוביל לתחושת שמחה. כמו במשפט הניו אייג'י הפופולארי 'אהבה מביאה אהבה' הרי ש'שמחה מביאה שמחה' .כאשר אנו עושים פעולה ממוקדת על פי סדר עדיפויות ולוח זמנים מובנה בהתאם לסדר עדיפויות זה, אנחנו נותנים כבוד לכל פעולה באופן השלם ביותר. מתן תשומת הלב המלא לכל פעולה ופעולה תיצור תחושת שלמות סביב פעולה ספציפית , כך שכשנעבור לפעולה הבאה, דעתנו לא תהיה מוסחת על ידי פעולה קודמת או פעולה עתידית. פעולה שלמה אחת- תביא שמחה ותיצוק בנו אנרגיה וחיוניות שתעזור לנו לבצע את הפעולה הבאה בשלמות ונוכל לחוש שמחה גם לגביה, וכן הלאה.

אימוץ הרעיון של שמחה כפעולה רצונית- יכול לשרת אותנו רבות ביצירת שמחה בכל רגע ורגע בחיינו.

מאמרים נוספים